Somnis entre anells - Jordi Navarri i Ginestà





Ciència entre lletres

Director: Fernando Sapiña

Coordinació: Soledad Rubio

Aquesta publicació no pot ser reproduïda, ni totalment ni parcialment, ni enregistrada en, o transmesa per, un sistema de recuperació dinformació, en cap forma ni per cap mitjà, sia fotomecànic, fotoquímic, electrònic, per fotocòpia o per qualsevol altre, sense el permís previ de leditorial.

© Jordi Navarri i Ginestà, 2015

© De la present edició:

Càtedra de Divulgació de la Ciència, 2015

www.valencia.edu/cdciencia

cdciencia@uv.es

Publicacions de la Universitat de València, 2015

www.uv.es/publicacions

publicacions@uv.es

Producció editorial: Maite Simon

Disseny de linterior: Inmaculada Mesa

Correcció: Ofèlia Sanmartín

Coberta:

Disseny: L3C

Grafisme: Celso Hernández de la Figuera

A lArtau i al Martí

Artau,

Quan vaig fer el darrer viatge literari, sotjant lespai amb la nau de la imaginació, tu solcaves encara el teu món daigua, igual de fosc i ple de vida.

No trigaràs gaires anys a poder entendre bé aquesta novel·la, i passarà un instant vital abans no comencis a escriuren tu mateix, acaronant la catalana llengua amb la mateixa cura amb què sempre has agombolat el teu germà.

Martí,

Aquestes lletres, paraules i frases ja són finalment paper imprès i cartró. Llegides, com sempre hem fet, abans del son, et traslladaran als teus estimats planetes, llunes i estrelles, als teus nombres, a les teves xifres, que sempre et fan somriure més si estan plenes de zeros.

Qui sap, potser tu podries ser el primer a recórrer les blanques neus de les llunes exteriors. Imagina-tho, i ja hi seràs.

Al meu pare

Posares la llavor, laigua i la terra.

Amb el temps nasqué un plançó.

Regat i cuidat, brostant en primavera.

En tes mans expertes vas fer-li un racó.

Anys de sol mediterrani, de pluja autumnal.

Li donaren vida, espigant-lo veloç.

Bona ombra podria fer un arbre aital.

En cap cas vol ser el rei entre tes flors.

Rosa roja, groc pensament i blanca margarida.

Ton jardí governen, til·luminen la vida.